Friday, October 22

Islamophobia..Dunia Islam Kini...

PENGENALAN
Peristiwa 11 September 2001 meninggalkan pelbagai memori pahit dalam diari umat Islam apabila peristiwa tersebut menjadi batu loncatan bagi blok Barat yang berpaksikan Yahudi Zionis menyerbu ke negara Islam meratah dan menghina umat Islam diatas nama Humanism dan terrorism. Kita juga maklum pendedahan beberapa NGO yang ditubuhkan di Amerika Syarikat berkenaan konspirasi dan agenda kotor zionis berproksikan AS pada peristiwa 9/11 menjelaskan kebobrokan dan kebencian mereka terhadap Islam. Peristiwa 9/11 secara tidak langsung ada pro dan kontra kepada umat Islam.Pro-nya ialah masyarakat Barat dan dunia mula membuka mata tentang Islam, dan kontranya ialah pelabelan Islam sebagai terrorist dan tekanan umat dunia pada masyarakat Islam di seantero dunia,juga ketakutan tidak berasas masyarakat dunia pada Islam,iaitulah Islamophobia.
ISLAMOPHOBIA, SATU KAJIAN
Bila berbicara tentang Islamophobia, definisi yang mudah untuk difahami ialah rasa fobia atau kebimbangan terhadap islam samaada pada penganutnya, ajarannya, budayanya dan segala yang berkaitan dengan Islam. Ia merupakan agenda Barat yang diperkenalkan 10tahun yang lalu yang terus dimangkin dengan peristiwa 9/11. Namun, apakah ianya agenda Zionis yang berjaya? Ya, zionis dengan kekuatan politik dan medianya berjaya menyerap Islamophobia kepada masyarakat Barat malahan juga terserap ke dalam minda umat Islam kini diseluruh dunia. Umat islam sendiri mula dimomokkan dengan keburukan yang direka-reka tentang Islam.
KISAH YVONNE RIDLEY 



Pendedahan bekas wartawan Sunday Press dari London, Yvonne Ridley yang ditahan oleh Taliban di Penjara Kabul beberapa tahun yang lepas menjelaskan lagi konspirasi jahat Yahudi. Beliau yang sudah memeluk Islam dan menjadi pembela Islam kini dengan mata pena dan ceramah keseluruh dunia juga nyaris dimanipulasi oleh Zionis untuk menjadi alat sebaran doktrinisasi Islamophobia Barat.
Beliau yang berpengalaman dipenjarakan oleh Taliban menyatakan bahwa sebaran media Barat tentang terrorist dan double standard pada wanita adalah meleset sama sekali jika dibanding layanan penuh berakhlak dari pejuang taliban. Namun,media Barat menamakan pengalaman yang diperolehi oleh Yvonne yang cuba didedahkan kepada masyarajat dunia hanyalah sebagai Stockholm Syndorm iaitu tekanan perasaan yang membuatkan mangsa bersimpati dengan pemangsanya. ”Saya diminta mengada-adakan berita kononnya saya diseksa dan dirogol ketika ditawan Taliban ” ujar Yvonne Ridley.
Benarlah firman Allah :
وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ
“Tidak akan redha selamanya Yahudi dan Nasrani kepada kamu sehingga kamu mengikut ajaran (agama) mereka.” ( Al-Baqarah 120)
SEJARAH KEDATANGAN ISLAM DAN IMPERIALIS KRISTIAN

Islam mula bertapak di Tanah melayu dizaman Kerajaan Uthmaniyyah melalui kehadiran pedagang arab dan China yang juga menjadi pendakwah di Tanah Melayu melalui Pelabuhan Melaka. Pendekatan dakwah tawazun dan bilhikmah telah menarik perhatian pemerintah Melaka lantas menganut Islam sebagai addin.Malahan, kegemilangan Islam diTanah Melayu juga dilihat dengan kemakmuran kehidupan masyarakat Islam Melaka dengan penggubalan dan pelaksanaan Undang-Undang Kanun Melaka dan Undang-undang Laut melaka yang merupakan asimilasi dari hukum hudud. Namun,imperialis Barat yang melaksanakan konsep ’Devide and rule” selepas kejatuhan khilafah islamiah Turki Uthmaniyyah,ledakan Reformation dan Renaissance mula menjejak langkah menghancurkan aqidah umat Islam Tanah Melayu .
Konsep 3G yang dibawa bersama semasa berdagang di Melaka iaitu Gold, Gospel dan Glory mula menampakkan hasilnya selepas kemasukan Imperialis Portugis yang berkolaborasi dengan imperialis lain sekitar tahun 1511. Di saat inilah bermulanya proses Pembaratan (westernisasi) umat Islam dengan sogokan sekularisme dan materialisme yang disusun atur melalui sistem Perundangan ( suruhanJaya Reid), sistem pendidikan, dan sistem ekonomi Barat. Kejayaan mubaligh Kristian serta gerakan Freemasonry semakin menyerlah dengan ghazwul fikr (serangan pemikiran) serta kegilaan kepada Barat atau Westomania telah menyerang kedalam sanubari umat Islam. Mereka mula meninggalkan agama dan mula disogokkan dengan ketakutan dan kejengkelan dalam melaksanakan amalan agama Islam atau Islamophobia.

REALITI ISLAMOPHOBIA DI MALAYSIA



Masa kini, umat islam di Malaysia terus dilekakan dengan budaya hedonisme, supaya sensitiviti kepada Islam mula tumpul. Hari ini kita melihat Isu murtadisasi,Lina Joy , IFC dan Sister In Islam merupakan parasit yahudi dan Zionis yang mula menggugat kedaulatan Islam di Malaysia.
Islamophobia yang menyerang umat Islam di Malaysia boleh diperincikan dibawah beberapa pensegmentasian antaranya ialah :
  • Penyebaran berita negatif tentang islam kepada non-muslim menyebabkan mereka mula bersifat pesimis pada Islam dan penganutnya.Non-muslim dimomokkan dengan Islam sebagai terrorism,hukum hudud sebagai hukuman yang kejam dan bercanggah dengan hak asasi dan humanisme, dan sebagainya.
  • Kurangnya sensitiviti umat Islam pada umat Islam di negara lain dan tumpul rasa cintanya pada Islam.Ini menyebabkan mereka bimbang untuk membicarakan soal jihad dan perang qital yang berlaku diPalestine,Iraq,Iran dan sebagainya,lantas berdiam diri membisu lisan untuk berbicara tentang isu umat Islam lain.
  • Ketidakfahaman tentang Islam tidak dibedung, dan kefahaman tentang Islam tidak difokuskan oleh pihak berwajib.Keadaan ini menyebabkan umat Islam tidak memahami Islam lantas mereka malu dan jengkel untuk mengakui hakikat Islam yang sebenar dan melaksanakan syiar Islam di khalayak ramai. Takut dan bimbang untuk berbicara tentang Islam dan akhirnya mereka hanyut dengan manhaj Freemasonry yang tidak mereka sedari merungkai mereka dari ikatan Islam.
Saidina Umar menyebut ”Islam akan terungkai dari diri seseorang bila dia tidak mengenali hakikat jahiliyyah”. Kita perlu sedar bahawa islamophobia merupakan salah satu tools yang digunapakai dalam ghazwul fikri golongan Freemasonry kepada masyarakat dunia dan umat Islam.

APA TINDAKAN KITA ?
Selaku umat Islam yang cintakan kedaulatan Islam, seharusnya kita peka dengan isu yang melanda umat Islam kini.Kefahaman yang jelas tentang Islam akan mengelakkan kita hanya menjadi golongan mutaqaaidun sahaja dengan penderitaan umat Islam semasa.Apa yang perlu kita laksanakan dalam menghadapi Islamophobia ini?
  • Membina FAHAM tentang Islam dalam diri dan memberi FAHAM kepada muslim yang lain dan non-muslim tentang tuduhan terhadap Islam. Salahfaham tentang Islam telah dijelaskan oleh Dr Yusof Qaradawi dalam bukunya ”Sanggahan salah tafsiran Islam”.
  • Menentang dan tidak berkompromi dengan unsur sekularisme dan sebarang usaha menjatuhkan serta memanipulasi islam seperti IFC, Sister in islam, kumpulan artikel 11.IFC bukan sahaja masuk campur dalam urusan interfaith tetapi turut menceroboh intrafaith dalam Islam.
  • Membantu organisasi atau NGO atau individu perseorangan yang memperjuangkan kedaulatan agama Islam sebagai tanda kita mempunyai rasa MAHU untuk menangkis serangan Islamophobia.
  • Menggunakan segenap tenaga yang ada untuk membantu rakan dan saudara seislam di seluruh dunia samada dengan jiwa,harta dan sebagainya.Malahan Dr Yusof Qaradawi juga telah mengeluarkan fatwa supaya seluruh umat Islam membantu Iran walaupun ianya berkefahaman Syiah.
Dalam menghadapi segenap situasi yang mencengkam umat kini, seharusnya unsur UKHWAH menjadi tali penghubung dan pengikat seluruh umat Islam.Jika kita bersatu dibawah ikatan aqidah, maka akan terhasillah wehdatul fikrah yang memungkinkan terhasilnya satu tindakan bersama iaitulah wehdatul amal.
Akhirnya, hayatilah sabdaan Rasulullah SAW : ”Hampir tiba satu masa seluruh manusia akan mengerumuni kamu seperti orang yang ingin makan mengerumuni talam hidangan. Sahabat bertanya ” Apakah kerana kami sedikit ya Rasulullah? ” Maka nabi saw menjawab ” Tidak,bahkan bilangan kamu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih dilautan,dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari musuh kamu,dan Allah mencampakkan penyakit wahan kedalam hatimu”. Sahabat bertanya ” apakah itu wahan?” nabi menjawab ” Cintakan dunia dan takutkan mati” (hadith riwayat Abu Daud).

No comments: