Saturday, August 28

akhirnya saya sedar..awak memang yang terbaik...

saya sedar dari dulu..
saya tahu..awak  sayangkan saya..
saya percayakan awak..
awak tak bagitau pun saya dah tahu..cinta awak memang ikhlas untuk saya..
bukan saya tak sudi..
tapi saya malu..awak pun malu jugak..
                                                            saya pernah bagitau awak..
                                                    kalau awak ikhlas sayangkan saya..
                                              berdoalah pada Allah...minta padaNya hati saya..
                                                           sebab hati saya milik Dia...
                                                     dan saya pernah beritahu awak...
                                                     jika benar cinta awak untuk saya..
                                            bawalah ibubapa awak jumpa ibubapa saya..
                               awak senyum..mata awak bercahaya...saya tahu awak gembira...
                      saya pun bahagia...awak cakap nak tunggu saya tak kira apapun berlaku...
                                                         dan awak minta saya setia..
                        tentulah saya setia...sebab awak satu-satunya lelaki yang hormati pendirian saya..
             lelaki yang menjaga batas pergaulan dan imannya bila berdepan dengan wanita seperti saya...
                           lelaki yang faham bila saya tak sudi keluar bersama tanpa ada peneman disisi..
                lelaki yang tundukkan pandangannya bila bertentang mata dengan bukan muhrimnya..
                    lelaki yang setia mengalunkan ayat-ayat cinta dari kalam Allah untuk tenangkan hati saya..
                              lelaki yang ikhlas dan jujur dalam setiap ucapan kata-kata..
                                         menegur saya bila saya lakukan kesilapan.....
                                              dan lelaki yang setia mngasihi dan menunggu saya..
                                          percaya dengan kesetiaan saya walau kita berjauhan....

saya terkejut campur terharu..
bila ibu katakan keluarga awak datang..
awak tanyakan pasal saya..
saya tak sangka..
awak tunaikan hasrat saya..dan awak juga tunaikan janji awak..
untuk pelihara kesucian cinta kita...
dan hanya satu cara halalkan cinta suci ini....
iaitu dengan ikatan yang direstui Ilahi....
awak cakap..itulah bukti cinta awak pada saya...
dan awak cakap awak akan bimbing saya..
saya sebak...saya ingatkan cinta ni hanya cinta biasa...
akhirnya saya sedar cinta yang awak persembahkan untuk saya adalah cinta terindah..
saya tanya...kenapa awak cintakan saya..dan sudi jadikan saya isteri awak..
awak senyum..dan saya dengar lagu "Hanya Tuhan Yang Tahu" dalam henfon awak..
awak cakap  sesuatu yang mengikat hati saya..
untuk terus cintakan awak..


'saya jatuh cinta dengan awak kerana saya tahu hati awak hanya milik Allah
belum dimiliki sesiapa..jadi cinta awak hanya untuk saya jika saya berjaya dapatkannya dari Allah..
saya kasihkan awak kerana awak pandai jaga diri awak..jadi saya tak perlu ragui kesetiaan awak pada saya
saya cintakan awak kerana agama yang ada pada awak..kesopanan dari akhlak yang ditonjolkan..
saya rindui awak kerana rindunya awak pada Allah..murninya cinta awak pada agama..
dan tekadnya awak untuk syahid di jalan Allah sedangkan awak wanita..
saya lelaki..saya tak mungkin senekad awak tapi sejak jumpa awak..
saya katakan pada diri saya sendiri..saya akan lindungi awak tak kira apapun berlaku...
saya tak kisah dengan kekurangan awak kerana agama awak dah cukup untuk kebahagiaan saya..
saya ingin cepat-cepat mengikat hubungan kita kerna saya tahu awaklah yang terbaik untuk saya.
saya tahu awaklah rusuk kiri saya..pendamping saya..
saya taknak cinta suci ini dikotori dengan hawa nafsu dan godaan dunia hingga jatuhnya kita dalam kemurkaanNya..saya sayangkan  awak..
tak mungkin saya akan rosakkan seorang wanita yang sangat bermakna dalam hidup saya..
masakan saya rela cemarkan cinta saya yang menuntun  saya ke arah cinta Yang Esa..
jadi..bantulah saya lengkapi agama saya..bantulah saya agar saya dapat miliki..
hati seorang mujahidah yang hatinya larut dalam cinta Allah...
terimalah saya sebagai pelindung awak..sebagai suami awak..kekasih awak..
insyaAllah..saya akan jadi suami yang setia menemani awak hingga ke syurga..
suami yang akan membawa awak melayari cinta suci kepada Allah..."
saya tersenyum..dalam hati saya Hanya Allah yang Tahu....
saya katakan berikan saya waktu..
izinkan saya berbincang dengan ibubapa saya terlebih dahulu..
izinkan saya pertimbangkan apa yang terbaik...
dan awak berlalu sambil berkata..yang awak rela menanti walau apapun keputusannya..



duhai lelaki..
hati saya tak pernah dimiliki sesiapa..
tapi sejak awak hadir dalam hidup saya..awak berjaya mendapatkan hati saya..
saya tak pernah sangka saya akan jatuh cinta juga akhirnya..
dan Alhamdulillah lelaki itu adalah awak..lelaki idaman saya..putera agama saya..
awaklah cinta pertama saya..insyaAllah..juga cinta terakhir saya..
saya terima awak..
insyaAllah...saya yakin awaklah yang terbaik...
awaklah lelaki yang akan membimbing saya..awaklah lelaki yang sudi terima kekurangan saya...
sudi menjaga dan menghormati saya.
lelaki yang memelihara kehormatan saya..tak pernah berkeinginan lain..selain mendapatkan cinta yang suci..
akhirnya saya sedar..awak memang yang terbaik..
lelaki yang terbaik yang diciptakan untuk saya...
...saya terima cinta awak...

No comments: