Monday, August 16

Muhasabah cinta kepada Sang Pemilik cinta ....

by Rindu Sakinah Al-fateh on Saturday, August 14, 2010 at 12:00pm

Ku minta pada Allah setangkai bunga segar...
tapi Dia beri aku kaktus berduri...
Aku mintabinatang mungil nan elok.,
tapi Dia beri aku ulat berbulu...
aku kecewa... aku marah... aku benci.. aku protes...
betapa tidak adilnya Allah padaku..
betapa tidak adilnya hidup ini...
tapi.................,
seiring berjalannya waktu....
kaktus itu berbunga dan bunganya sangat indah..
dan ulat berbulu itupun berubah menjadi kupu-kupu yang amat elok warnanya...
itulah sesungguhnya rahsia Allah.
" SEMUA AKAN JADI INDAH PADA WAKTUNYA...
" Dia tidak memberi apa yang kita harapkan,
tapi Dia akan memberi apa yg trbaik utk kita..
jdi pabila ksakitan dan pnderitaan yg diberi..
jngn mngeluh...jngn brsedih...
mlah brsyukurlah.......
krana disebalik smua itu....
Allah sdah jnjikan hikmah dan keindahan..
disebalik ksabaran dan kredhaan kita dlam mnerima ujian drinya......

No comments: